Nosnou informací je zjištění, že pouhá 2% firem mají svůj web optimalizovaný pro mobilní zařízení. Mnoho marketérů upozorňuje několikátým rokem na blížící se mobilní revoluci na internetu a snad se v roce 2014 v Česku dočkáme plného nástupu mobilní éry. Jak toho mohou malé firmy využít? Především si mohou rychlou reakcí zajistit konkurenční výhodu. A nemusí přitom investovat velké sumy do nové mobilní verze webu. Ideálním a levným řešením je z mého pohledu redesign plnohodnotného webu s použitím (například) redakčního systému Wordpress s výběrem šablony, která je tzv. responzivní (nebo adaptivní) a tedy zobrazování pro mobilní zařízení je vyřešeno.
Infografika dále uvádí, že 30% procent firem nemá vůbec internetovou prezentaci a vystačí si třeba s firemními zápisy na "firmách" (firmy.cz) nebo právě v Najisto.cz. Nepřekvapilo mě, že většina z těchto 30% tvoří řemeslnící. Právě segment SOHO (Small office / home office) vidí Najisto i některé ostatní agentury jako příležitost, komu prodat jednoduchý web za "málo peněz".
Potěšující je další koláč týkající se sociálních sítí. Zde dle čísel si menší firmy trochu více uvědomují, že v roce 2013 je internet o sociálních médiích. 26% dotázaných firem, má svůj firemní profil na některé ze sociálních sítí. Z jednotlivých sítí dominuje Facebook (86%).
Zajímalo by mě, jak se tato čísla změní příští rok. Budeme u firemních webů sledovat výrázné navýšení návštěvnost z mobilů a tabletů?
Těším se na dobu, kdy budou mít penziony, restaurace, kadeřnictví atd. hezké, jednoduché, responzivní weby (třeba na Wordpressu), vlastní doménu a na ní maily a přitom komunikovat (nejen) na Facebooku.