SEO specialista a internetový marketér v Clocan.cz. Na blogu najdete moje názory a články různých témat, nejčastěji ze světa internetového marketingu.
sobota 11. května 2013
Malý SEO tip: Umožněte vyhledávačům užít si vaše videa
Pokusím se být konkrétnější. Videoobsah je na vzestupu. Youtube je druhý největší vyhledávač na světě. Na každé konferenci o internetovém marketingu, se videoobsah mnohokráte skloňuje jako jeden z největších trendů současnosti.
Využijte proto svůj či jakýkoliv propagovaný videoobsah na vašem webu i pro SEO. Jak? Jednoduše. Vyhledávače jsou přece fulltextové. Mají ze své podstaty problém rozpoznat kontext videa. Přitom je to jednoduché. Stačí, když své video na webu krátce (klidně v bodech) popíšete. O čem zde jde a co je předmětem. V tomto popisku pak nezapomeňte i na klíčová slova (jak lidé toto video nebo jeho obsah hledají).
Ukažme si to na příkladu. Web Autoservisu Garant na Žižkově propaguje na úvodní straně svého webu edukativní videa z dílny českého Fordu. Ideální využití tohoto obsahu pro vyhledávače by mohlo být v podobě vytvoření nové stránky pouze s tímto videem. Stránka bude mít svůj unikátní titulek, popisek a hezký nadpis (název videa). Pod videem bude v krátce sepsáno co můžete na videu vidět, tedy jak se dají opravit brzdy, jak můžete sami zkontrolovat brzdy, jak brzdy fungují a z čeho se skládají, jak dlouho oprava trvá a na kolik vás oprava přijde. Na tuto stránku s videem je pak vhodné odkázat na jiných stránkách autoservisu, například na stránce s nabídkou služeb pojednávající o opravě či výměně brzd nebo brzdové kapaliny.
Pokud videoobsah tvořit na webu z jakýchkoliv důvodů nemůžete nebo nechcete, zkuste na Youtube vyhledat odborná videa z vašeho oboru v angličtině od známých hráčů vašeho segmentu. Video přeložte a publikujte na webu jako novou aktualitu (samozřejmě s uvedením odkazu na zdroj).