pondělí 16. června 2014

Pražská divadla na Youtube: Infografika

Líbí se mi nástroj Infogr.am na tvorbu jednoduchých, ale slušně vypadajících infografik. Při koncepci jedné reklamní kampaně pro klienta jsme uvažovali o video reklamě na Youtube. I když klient není žádné Pražské divadlo, při hledání inspirace jsem narazil na 2 - 3 youtube kanály různých divadel. Zaujalo mě, jak málo tato divadla a jejich marketing s youtube, jako ideálním kanálem propagace zejména pro mladší cílové skupiny, pracuje. Nechci tady ale hodnotit kvalitu jednotlivých kanálů, úroveň nahraného materiálu nebo optimalizace kanálu i jednotlivých videí.

V jednoduché infografice přináším pouze čísla. Objevují se zde všechna divadla v Praze u kterých, jsem dohledal oficiální Youtube kanál. Sledujeme počet odběratelů, celkový počet zhlédnutí videa a poté hledanost názvů divadel (na celém Googlu, nikoliv jen Youtube).

Pokud se podíváte na grafy, zjistíte, že překvapivým a jasným lídrem, je Semafor. Na Youtube je aktivní od ledna 2009 a od té doby má téměř 700 odběratelů. V této kolonce jasně vede, stejně tak jako v počtu zhlédnutí. Můžeme ho tak prohlásit za Youtube lídra pražských divadel. V grafu hledanosti je ale až v poslední třetině.  

Mé oblíbené Dejvické divadlo je dle čísel na druhém místě, ale s velkou ztrátou jak v počtu zhlédnutí, tak počtu odběratelů. Lidé ho ale hledají hned po divadlu ABC nejčastěji.

Pokud mám vyhlásit i držitele bronzu, je to  s odřenýma ušima Divadlo na Jezerce se svými téměř 100 odběrateli a přes 160 tisíc zhlédnutí videa. 

 

Youtube kanály jednotlivých divadel

Žádné komentáře:

Okomentovat