čtvrtek 14. listopadu 2013

SEOmaty a všechny ty automatické podivnosti

http://www.seo-analyzer.eu/ - ukázka "SEOmatu"
Tento týden vyšel na Lupě článek od Dana Dočekala věnující se automatickým "měřičům SEO" s názvem SEOmaty, seo testery a analyzátory byly, jsou a budou zlo . Danovi děkuji, že v článku použil části mých odpovědí na otázky, které vedle mě, položil i renomovaným autoritám v oboru (Plaváček, Pavel Ungr nebo Michal Kubíček). Celé odpovědi, které ukazují můj názor na SEOservisy atd. uvádím zde.    

 

Dávají SEO analyzátory nějak smysl? Případně dávaly a teď už nedávají? 


Nedávají. Všechny SEO analyzátory jsou postavené na tom, že zjistí pár technických faktorů testované stránky jako je například validita HTML kódu nebo procentuální zastoupení klíčového slova v obsahu, absence či přítomnost alternativních textových popisů u netextových prvků. Všechny tyto faktory patří do oblasti webdesignu a jsou dejme tomu dobrým standardem webdesignera. Tvůrci SEO analyzátorů přiřazují těmto faktorům určité priority ze kterých se skládá výsledné hodnocení. Tyto priority jsou určeny velmi vágně, na základě nejspíše vlastní zkušenosti a samozřejmě nemají a ani nemohou mít nic společného s priority vyhledávačů (protože ty nezná nikdo, kromě vývojářů vyhledávačů). Vyhledávače nechtějí zobrazovat ve výsledcích weby, které do zblbnutí opakují klíčové slovo v textu a jsou validní. Vyhledávače chtějí zobrazovat ve výsledcích weby, mající v obsahu odpověď na otázku, kterou uživatel hledá. SEO je primárně věc obsahu a SEO analyzátory s obsahem webu pracují velmi málo. Jediný faktor, který se dá označit jako přínosný pro SEO a SEOmaty s ním pracují, je kontrola obsahu tagu Title (titulku stránky). Ten, pokud obsahuje klíčové slovo a chytře zvolenou výzvu k akci, může rozhodovat o tom, zda uživatel vstoupí nebo nevstoupí na web

 

Jak správně přistoupit k SEO analýze vlastního webu?   


Začít si klást otázky ohledně svého byznysu a psát si odpovědi. Co je cílem webu, k čemu slouží? Kdo jsou moji zákazníci? Jaká je moje nejznámější konkurence? V čem jsem lepší, unikátní než ostatní? Odpovědi poté využít při analýze klíčových slov, návrhu informační architektury webu, auditu obsahu webu a posouzení všech zpětných odkazů vedoucích na web. Výstupem mají být konkrétní doporučení co, jak, kdo a kdy by měl na webu a mimo něj udělat a proč.

A ještě naposledy malé máslo na hlavě. Ano, Effectix měl svůj SEOmat www.zmersiseo.cz. Ale kromě mnoha testů, nepřinášel návštěvníkům ani firmě větší přidanou hodnotu. Proto jsme ho v Effectixu vypnuli

Žádné komentáře:

Okomentovat