středa 27. listopadu 2013

Jsou šéfové českých online marketingových firem na sociálních sítích?

Jak využívají šéfové známějších českých firem poskytující internetový marketing sociální sítě? Jsou vůbec na soc. sítích dohledatelní? Mají svůj blog nebo alespoň doménu? Honí si body na Kloutu? K sepsání tohoto článku mě inspiroval zdroj ze zahraničí, který tvrdí, že 68% CEOs nejsou vůbec na sociálních sítích, ale mají rádi Linkedin. Zajímá mě, jak jsou na tom se soc. sítěmi ředitelé českých firem, které se zabývají online marketingem a tedy sociální média a jejich marketing jsou v roce 2013 nejspíše v nějaké míře součástí nabídky jejich služeb. Myslím si, že ředitel online marketingové agentury by minimálně v rámci ORM měl být dohledatelný na největších sociálních sítích a zde se prezentovat, komunikovat, ukázat světu své názory.

Napadlo mě proto udělat jednoduchou srovnávací tabulku existence šéfů 8 vybraných online marketingových firem či agentur na soc. sítích. Existenci ředitelů či CEOs jsem pak zkoumal zde:
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Instagram
  • Google plus
  • Klout
Jako bonus navíc jsem pak hledal, zda šéfové mají vlastní blog nebo doménu se svým jménem. Výběr firem a jejich šéfů není v žádném případě reprezentativní nebo úplný a proto mě v komentářích nekamenujte za selekci, která byla ryze náhodná (první firmy z oboru, na které jsem si vzpomněl).

 

Jaké ředitele a firmy jsem si vybral?

 

Srovnávací tabulka existence ředitelů marketingových agentur na sociálních sítích


ano = má profil na sociální síti
ne = nemá profil na sociální sítí a nebo jsem ho na Google nedohledal

Jméno/Soc.síť Blog Facebook Twitter Linkedin Gplus Pinterest Instagram Klout score
David Špinar ano ano ano (3 521) ano ano ne ano 62
Robert Němec ano ano ano (563) ano ano ano ne 45
Marek Kopřiva ne ano ne ne ne ne ne ne
Kateřina Holnová ne ne ne ano ne ne ne ne
Miroslav Uďan ne ano ne ano ano ano ne 43
Luboš Plotěný ano ano ano (160) ano ne ne ne ne
Sandra Gligić ano ano ne ano ano ne ne ne
Tomáš Fikar ne ano ano (74) ano ne ne ne 14



















Volné domény: 









  • marekkopriva.cz
  • katerinaholnova.cz
  • tomasfikar.cz
  • miroslavudan.cz
  • lubosploteny.cz
Při pohledu na tabulku poznávám zajímavá zjištění. 5 z 8 ředitelů nemá zaregistrovanou doménu se svým jménem a jsou tedy volné. Asi si jdu koupit marekkopriva.cz a uvidíme co se stane. Svůj vlastní blog mají pouze 4 ředitelé, Robert Němec jich má přitom několik. Luboš Plotěný z Dobrého webu má blog cestovatelský a Sandra Gligić ze Sun Marketingu je jednou z autorek firemního blogu Sunitka.cz. Ze sociálních sítí mají ředitelé nejradši pochopitelně Linkedin. Zde chybí pouze Marek Kopřiva. Facebook má rovněž kromě Kateřiny Holnové každý. Co mě ale překvapilo opravdu hodně, byl Twitter. 4 "soutěžící" nemají Twitter vůbec, Tomáš Fikar a Luboš Plotěný mají poměrně dost málo followerů, takže se dá řící, že sílu Twitteru využívá pouze David Špinar a Robert Němec. Dostáváme k těm ošklivě řečeno "menším" sítím. Zde už uvidíme ředitele jen výjimečně. Obrázkový Pinterest využívá Robert Němec a Miroslav Uďan. Instagram pouze David Špinar. Google plus  profil má polovina zkoumaných CEOs.
Moji oblíbenou službu Klout, která měří míru vliv jednotlivce na sociálních sítí využívá opět polovina šéfů. Největší Klout má David Špinar (62), následovaný Robertem Němcem (45), pomyslný bronz patří šefovi Shoptetu (43).

 

A výsledky?

Cílem tohoto krátkého článku a srovnávací tabulky není některého z uvedených hodnotit a kritizovat. Má jen ukázat jednoduché srovnání toho, zda ředitele těchto osmi vybraných firem využívají ke svému osobními brandingu sociální sítě a pokud ano, tak jaké.

Pokud se vám toto téma líbí a zaujalo vás, určitě vás napadne, které firmy a jejich vedoucí mi v tabulce chybí a měli by zde být a jak téma více rozpracovat (například v druhé části hodnotit přímo aktivitu CEOs na sociálních sítí, nikoli pouze jejich existenci). Podělte se o ně v komentářích či článek tweetujte.

Update 3.12.2013. Pár dní po vydání příspěvku, se "zázračně" Mírovi Uďanovi ze Shoptetu zvedl Klout na 58. Tím pádem dodatečně získává stříbrnou medaili. No, možná by stálo za to udělat nějaý Klout cup, co myslíte? : )  

2 komentáře:

  1. Martine, díky za článek.

    Mohl byste do něj dát naše nové logo (http://bit.ly/RNc-logo)? Poslal bych Vám ho na email, ale nikde ho neuvádíte.

    Díky

    Pavel Šíma

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, Pavle. Logo vyměním. Díky.

    OdpovědětVymazat