pondělí 18. listopadu 2013

Infografika: Stav e-commerce v ČR 2013

Společnost Shoptet.cz zabývající se pronájmem user-friendly eshopových řešení a mimochodem jedna z mála Českých firem, která začala být nedávno aktivní na instagramu, vydala infografiku o stavu české e-commerce v roce 2013. Vycházejí přitom především z dat APEKu a svého interního výzkumu. Infografika se podobá (a dalo by se řící, že navazuje) průzkumu 3. dílu Doby Webové, E-commerce v Česku, který jsme dávali dohromady s Lídou Zlatníkovou v Effectixu.

Co se z infografiky dozvíte? Stále jsme s 35 000 eshopy velmoc ecommerce minimálně v Evropě. 52% jsou komerční řešení, 40% opensource (například Prestashop atd.). Z komodit je největší zájem o elektroniku, kosmetiku a oblečení (zajímalo by mě, jak jsou na tom knihy, chovatelské potřeby). Pořád nejraději platíme za zboží na dobírku (47%) a Heureka předstihla Zbozi.cz na trhu zbožových srovnávačů. Z interního výzkumu Shoptetu pak vyplývá, že mezi důvody proč nakupovat na internetu lidé úvádějí nejčastěji úsporu času, pohodlí nákupu z domova a široké možnosti porovnání produktů. Naopak jako bariéry k nákupu na internetu vnímají lidé nemožnost si zboží vyzkoušet nebo ho koupit okamžitě a obavy s obtížnou reklamací. Více v infografice.



     

Žádné komentáře:

Okomentovat