úterý 23. července 2013

TZ Effectix: Internetový marketing, můžete ho mít zadarmo?

Existují skutečně neplacené zdroje pro zvýšení návštěvnosti webových stránek? Jakým způsobem je možné chápat rozdělení internetového marketingu z hlediska typů nákladů? Effectix.com se tématu nákladů na internetový marketing věnuje v článku Internetový marketing z pohledu nákladů. A tradičně doplňuje i analytické informace z Doby Webové v číslech.



Internetový marketing lze z pohledu nákladů rozdělit na tři základní složky – samotné náklady na webové stránky a e-shop, náklady s cílem přivést na firemní web návštěvníky a náklady na aktivity mimo webové stránky. Zejména pro druhou složku je dobré vědět, jak fungují (či nefungují) zdarma dostupné nástroje a metody. „Z dlouhodobého hlediska se vyplatí investovat do větší komunikace s potenciálními zákazníky formou poskytování hodnotných informací a dat i mimo webové stránky a v momentě, kdy jsou skutečně hledané a je o ně zájem,“ říká Martin Vinš, manažer konzultantů u Effectix.com
Jsou, například, vyhledávače zařaditelné mezi „neplacené zdroje vyhledávání“? Teoreticky ano, ale zde je nutné si uvědomit, že pro dosažení lepších umístění ve vyhledávání je zpravidla nutné investovat do optimalizace pro vyhledávače. A také si uvědomit, že podíl vyhledávačů na celkové návštěvnosti každým rokem roste.

Můžete přímou návštěvnost chápat jako neplacená zdroj? Ano, ale zpravidla se na přímé návštěvnosti podílejí hlavně „offline“ aktivity spolku s „online“ komunikací. Přímo vaši webovou adresu prostě „sám od sebe“ nikdo do adresního políčka prohlížeče nenapíše.

Odkazující stránky lze opět zařadit mezi neplacené zdroje pouze částečně. Kvalitní zpětné odkazy zpravidla nebývají zadarmo, byť, například, zápisy do internetových katalogů lze s trochou snahy pořídit zadarmo. Významnou části internetového marketingu samozřejmě budou kampaně, ať už jde o využití PPC (placení za proklik) či reklamní sítě (placení za proklik i počty zobrazení). A zde v drtivé většině případů půjde o aktivity, za které je nutné platit.

Je vhodné pamatovat i na emailing, coby možný význam zdroj návštěvnosti s vysokou úspěšnosti. Zde je sice možné náklady minimalizovat, zejména pokud si firma buduje emailingové databáze vlastní vlastními silami, náklady zde ale přesto vždy budou.
„Klasická strategie online marketingu působí na zákazníky kdykoli a kdekoli s cílem přivést je na webové stránky a až teprve tam jim informace poskytnout. Buďte ve správný čas, na správném místě – nejenom na svém webu,“ dodává Martin Vinš.

O společnosti Effectix.com
Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio svých klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO až po následnou propagaci a zviditelnění firem na Internetu. Poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.

Google autorship

Žádné komentáře:

Okomentovat