sobota 11. května 2013

TZ Effectix: Ne všechny sociální sítě mají okurku

Loňská okurková prázdninová sezóna se projevila výrazně pouze na českém Facebooku. Ostatní sociální sítě letní pokles užívání nepostihl nijak výrazně.  Další zajímavost z Doby webové v číslech společnosti Effectix.com, kterou najdete na www.doba-webova.com/cs/sezonnost-socialnich-siti-2012

Letní pokles návštěvnosti přiváděné na komerční weby (ze vzorku Doby webové v číslech) se významně projevil pouze u Facebooku. U ostatních sociálních sítí, Twitteru, LinkedIn, YouTube a blogů, došlo naopak k růstu.
Rozdíl mezi Facebookem a ostatními sociálními sítěmi je zřejmě způsoben jejich rozdílnou cílovou skupinou,“ upozorňuje David Bauckmann, jednatel společnosti Effectix.com. „ Školou povinní uživatelé Facebooku jsou v prázdninových měsících výrazně méně aktivní, než typičtí uživatelé jiných sociálních sítí, které sdružují spíše odborníky a zájemce o určitý obor, či firmu.“ dodává.
Zajímavé je i to, že nižší přiváděná návštěvnost na komerční weby se projevila v předvánočním období (v říjnu a v listopadu) u firemních blogů a u YouTube. YouTube se výrazně na příchozí návštěvnosti projevilo až prosinci, kdy došlo k 158% meziročnímu růstu.

Pro firmy jsou sociální sítě důležité zejména jako vhodný nástroj marketingové komunikace pro budování vztahu se zákazníky, popř. při posilování důvěryhodnosti menších firem.
Statistická data ukazují, jak by mohly firmy své webové stránky připravit i pro tyto návštěvy. Tomu jak se návštěvníci ze sociálních sítí chovají na komerčních stránkách a jaký lze u nich očekávat konverzní poměr, jsme se věnovali v nedávné Infografice “Sociální sítě”.

Dobu webovou v číslech najdete na www.doba-webova.com. Zdrojem jsou data z analytického a statistického nástroje Google Analytics použitého na (aktuálně) 2 100 firemních webech. Samotné zpracování a vyhodnocení dat provádí Effectix.com od roku 2010 a díky tomu je možné sledovat i některé trendy.

Doba webová si neklade nároky na úplnost, přesnost a nemůže zdaleka obsáhnout „celý český Internet“. Jejím smyslem je upozornit na zajímavé trendy, změny v chování internetových uživatelů a poskytnout informace, které je možné dále použít, zejména tam, kde je možné stavět na tom, že data pocházejí z firemních webových stránek. V každém případě je ale vhodné je podrobit kritickému myšlení a hodnotit je v odpovídajících souvislostech.
Doba webová v číslech postupně zpracovává analýzy a studie a zveřejněné informace bude průběžně aktualizovat a doplňovat, tak aby se adresa www.doba-webova.com stala zajímavým a užitečným informačním zdrojem.

O společnosti Effectix.com

Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio svých klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO až po následnou propagaci a zviditelnění firem na Internetu. Poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.

Žádné komentáře:

Okomentovat